Thursday, April 20, 2017

Arendus- ja ärimudelid

Tänane teema on analüüsida üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.

Valisin analüüsitavaks projektiks nii tarkvara arendamise kui ka ärimudeli poole jaoks online mängu Hearthstone. Hakkasin ise seda mängu mängima üsna selle väljatulemise hetkest alates, kuskil 1 kuu jooksul. See on, nagu eelnevalt mainitud, online mäng, kus (reeglina) mängivad 2 mängijat üksteise vastu, üks võidab, teine kaotab. Mäng on kaartidega, mille paki saab mängija ise kokku panna. 

Arendusprotsessiga ei ole ma niivõrd kursis, kuid saan seda kirjeldada kliendi poolelt. Kuna igal nädalal laseb Hearthstone välja veidi erilisema questi, kus mängus kehtivad erilised reeglid, siis on meeskonnal vaja igal nädalal tulla välja uue ideega, kuidas mängijaid köita. Tihtipeale on sellised erimängud siiski pigem vähe erinevad põhimängust, kuid umbes kord kuus on reeglid tavamängust väga erinevad. Seda on veidi raske seletada nii, et mängust mittemidagi teadvad inimesed ka aru saaksid :) . Põhimõtteliselt saab arendustiim igal nädalal katsetada uut mängulahendust ning vaadata statistikat kui paljudel mäng töötas vigadeta ja mitte, kui palju inimesi seda üldse mängisid. Nii saab pidevalt mängu arendada.

Hearthstone'i ärimudel töötab sellel, et osta rohkem ehk hulgi. Korraga rohkem ostes saab toote pealt soodust, nagu pildilt näha: 

Mängus saab ka ise kaarte craft'ida ehk mängus kogutud või päris raha eest "meisterdada". Nii luuakse oma kollektsioonile väärtus. Samuti on mängus osta ka erinevaid solo quest''e, erilisema välimusega karaktereid, osaleda turniiridel ehk Arenal. Selle maailmaklassi tasemel mängijad ei saa ilma raha kulutamata tõenäoliselt tipus püsida. Põhimõtteliselt on võimalik mängu mängida ka ilma reaalset raha kasutamata, mida olen ka mina järginud, kuid asjasse pühendunutel või nendel, kes soovivad kiirelt oma kaardikogu täiendada, on nii veidi raskem mängus hästi hakkama saada. Ärimudel võiks olla midagi sellist, et peale algset planeerimis-, arendus- ja disainiprotsessi loodi toode, mida sai kohe adekvaatselt klientidele kasutada anda. Seejärel on toode pidevas arengus ning luuakse ka palju laiendusi, mõned eemaldatakse, teised lisatakse, et kasutajal säiliks tunne, et ta kasutab kogu aeg midagi uut ja põnevat.

Hearthstone'i saab mängida isegi enamike nutitelefonide peal, seega on see suunatud kõigile, kellele meeldivad lõbusad kaardimängud, kus saab olla ka väikestviisi kollektsionäär. Seetõttu on see üsnagi tõhus ärimudel, kuna seda võivad põhimõtteliselt mängida nii eelkooliealised kui ka pensionärid (kui neil vaid huvi on). Mäng pole iseenesest raske ning selle sisu saab kiirelt selgeks. Raskem on aga heaks mängijaks saada ja õppida erinevaid mängutaktikaid.

No comments:

Post a Comment